Szkolenia zamknięte dla firm i dedykowane kursy


Szkolenia zamknięte

Szkolenia zamknięte dla firm i dedykowane kursy

Na rynku szkoleń można spotkać się z ofertą szkoleń otwartych oraz zamkniętych.

Te pierwsze dostępne są dla każdego, kto spełnia wyznaczone kryteria, wyrazi chęć udziału i wyśle zgłoszenie.

Czym charakteryzują się zatem szkolenia zamknięte?

Oczekiwania klientów

Jeżeli gotowa oferta szkolenia nie spełnia oczekiwań potencjalnego klienta, trzeba, mówiąc kolokwialnie, uszyć szkolenie na miarę.

Przygotować je konkretnie dla zlecającego.

Każdy zespół sprzedażowy jest inny i boryka się z innymi problemami. Aby szkolenie sprzedażowe było skuteczne, trzeba zidentyfikować problemy, z jakimi borykają się uczestnicy i zaproponować rozwiązanie tych problemów.

Szkolenie zamknięte a otwarte

Szkolenia otwarte zazwyczaj skupiają się na wielu tematach, prowadzący dotyka różnych sfer, ale w żadną się nie zagłębia, aby szkolenie było interesujące dla ogółu uczestników.

Tymczasem szkolenie zamknięte dedykowane jest konkretnemu człowiekowi albo konkretnej grupie ludzi i dzięki temu może być w 100% dopasowane do aktualnych oczekiwań i problemów, z jakimi muszą zmierzyć się uczestnicy w swojej codziennej pracy.

Czasem jest to kryzys w branży, czasem brak motywacji wynikający ze złej polityki finansowej firmy.

Kiedy sprzedaż spada, a zespół sprzedażowy ma coraz mniej motywacji do pracy, jest to sygnał alarmowy, że trzeba poszukać pomocy z zewnątrz.

Szkolenie zamknięte uszyte na miarę, przygotowane specjalnie dla danego zespołu, z uwzględnieniem wszystkich jego kłopotów zdecydowanie może pomóc grupie ludzi na nowo pokochać swoją pracę i zacząć sprzedawać więcej.

Specyfika branży

Czasami cała branża przeżywa kryzys i poszczególni członkowie zespołu sprzedażowego nie są w stanie zrealizować celów sprzedażowych na takim poziomie jak w poprzednich latach.

W tej sytuacji wymagana jest rozmowa z kierownictwem i osobami odpowiedzialnymi za ustalenie celów sprzedażowych.

Nie wolno jednak dopuścić do tego, by kryzys w branży stał się pretekstem do wykonywania swojej pracy na gorszym poziomie. Każda osoba w zespole sprzedażowym powinna starać się wykonywać powierzone zadania jak najlepiej, wykorzystując wszystkie swoje talenty i umiejętności nabyte na szkoleniach.

Sposób sprzedaży zmienia się na przestrzeni czasu, wykorzystuje się nowe techniki sprzedażowe, dlatego też warto być na bieżąco z treściami przekazywanymi na szkoleniach sprzedażowych.

Warto raz w roku lub raz na 2 lata udać się na szkolenie przeprowadzone przez najlepsze osoby w branży.

Każda branża ma swoją specyfikę.

Rynek nieruchomości, sprzedaż samochodów, artykuły spożywcze, w każdej branży sprzedaje się inaczej i trzeba zwrócić uwagę na inne rzeczy.

Klienci są różni, czasem zwracają uwagę tylko na cenę, a bywa też, że cena nie gra absolutnie żadnej roli, szczególnie w sektorze premium.

Badanie zadowolenia uczestników

Po każdym szkoleniu warto zbadać satysfakcję uczestników.

Na szczęście firmy szkoleniowe bardzo często decydują się na taki krok i przeprowadzają ankiety.

Warto zbadać satysfakcję i zadowolenie uczestników od razu po zakończeniu szkolenia, aby uczestnicy mieli okazji wypowiedzieć się wtedy, kiedy pamiętają jeszcze sporo szczegółów.

Czasami mogą pojawić się zastrzeżenia do konkretnego trenera, konkretnego wykładowcy.

Dzięki takiej wiadomości zwrotnej dany trener będzie mógł poprawić poszczególne elementy swojego wystąpienia i interakcji z uczestnikami.

Bywa, że pojawia się jeden drobny problem, na przykład dana osoba mówi zbyt szybko, a to przecież można łatwo poprawić w kolejnych wystąpieniach.

Firma, która prosi uczestników o wiadomość zwrotną i wdraża pewne działania naprawcze, ma ogromną szansę osiągnąć sukces.

Znakomitym pomysłem jest także zbadanie efektów szkolenia w późniejszym czasie.

Zazwyczaj czas na osiągnięcie celów sprzedażowych jest dłuższy, na przykład jest to rok lub kilka miesięcy.

Wcześniej trudno mówić o konkretnych rezultatach, choć można oczywiście wywnioskować, jak członkowie zespołu przykładają się do swojej pracy.

Jak zostać mistrzem sprzedaży?

Zazwyczaj mistrzem sprzedaży w firmie może zostać tylko jedna osoba, która najlepiej zrealizuje plany sprzedażowe i po prostu sprzeda najwięcej.

Czy warto za wszelką cenę dążyć do osiągnięcia tego sukcesu? Zapewne nagrody są bardzo cenne, ale warto przede wszystkim każdego dnia starać się jak najlepiej wykonywać powierzone zadania i dbać o dobre relacje z klientami.

Mistrz sprzedaży nie stara się sprzedać za wszelką cenę, ponieważ wie, że towar lub usługa musi być dopasowana do klienta i jego oczekiwań.

Warto więc skupić się na tym, aby poznać pragnienia klienta, zauważyć jego potrzeby. Ten cel można osiągnąć poprzez zadawanie odpowiednio skonstruowanych pytań, których można nauczyć się na szkoleniach sprzedażowych.

Kluczem do sukcesu jest także umiejętne przedstawienie oferty, odpowiednia kolejność prezentowania poszczególnych przedmiotów.

W przygotowanie wartościowego szkolenia zamkniętego trzeba włożyć sporo czasu, pracy, zaangażowania.

Tylko wtedy będzie ono wartościowe dla uczestników i przyniesie korzyści zespołowi w kolejnych miesiącach pracy.

metody płatności za kurs
×