Nauka online, kurs zdalny czy szkolenie online? (edukacja przyszłości)


Nauka online

Nauka online, kurs zdalny czy szkolenie online? (edukacja przyszłości)

Debata na temat tego, co jest lepsze, uczenie się twarzą w twarz czy uczenie się online, szybko staje się nieaktualna. Wspólnym celem jest to, że kurs online powinien być przede wszystkim angażujący, aby uczeń czerpał przyjemność z nauki i był w stanie nie tylko ją przyswoić, ale także zachować i zastosować.
Kursy online rewolucjonizują edukację formalną i otwierają nowy rodzaj docierania do tematów kulturalnych i naukowych. Nauka online dostarcza serię lekcji poprzez powszechne przeglądarki internetowej lub urządzenia mobilne, z których można uzyskać wygodny dostęp w dowolnym miejscu i czasie.
Nauka online została zaprojektowana jako środowisko do nauki. Jest skonstruowana jako doświadczenie, które można śledzić sekwencyjnie lub można uzyskać do niego dostęp przez wyznaczony okres.

Jest to ukierunkowany proces uczenia się, na który składają się informacje edukacyjne (artykuły, filmy, obrazy, linki internetowe), komunikacja (wiadomości, fora dyskusyjne) oraz sposób mierzenia osiągnięć uczniów.
Nie ma jednego przepisu na to, co stanowi doskonały kurs online. Chociaż nauka online powoduje że uczeń czuje wielkie poczucie wspólnoty i zaangażowania w przedsięwzięcie. Ale szkolenie online to coś więcej niż prezentacja informacji czy wykłady. Nauka online wymaga interakcji, ukierunkowania i informacji zwrotnych.
Poniżej przedstawiono niektóre ogólne wymiary, które należy wziąć pod uwagę przy nauczaniu docelowych odbiorców lub profesjonalistów w swojej dziedzinie i ewentualnie tworzeniu nowego strumienia przychodów.

Nauka online jako system edukacji akademicki lub zawodowy

W środowisku akademickim i zawodowym (np. kształcenie ustawiczne) główną motywacją ucznia jest rozwój kariery zawodowej lub akademickiej. Kursy są zaprojektowane wokół celów administracji szkolnej.
Niektóre systemy szkół tworzą własne kursy, ale większość zleca je prywatnym firmom. Kursy internetowe są fantastyczne, a wiele z nich jest akredytowanych lub posiadają certyfikat ukończenia.
Profesjonalna nauka i kształcenie ustawiczne są świetne w przypadku kursów online, ponieważ uczniowie są zmotywowani i skoncentrowani.

Nauka osobista i szczęśliwi studenci

Jeśli chodzi o zasięg, najlepsze modele kursów online pochodzą z dziedziny uczenia się osobistego. Kursy te są wolne od ograniczeń szkół, a ich celem jest zadowolenie studentów.
W ubiegłym roku znaczna liczba uczniów wzięła udział w nauce online. Ten rodzaj uczenia się przez całe życie jestdla każdego, kto chce kontynuować naukę i zdobywać nowe umiejętności po ukończeniu formalnej edukacji- bez względu na to, gdzie mieszka, jaki ma stopień wykształcenia, ile ma lat, czy robi to formalnie w klasie, czy korzysta z mniej tradycyjnych zasobów.
Istnieje rozwijający się rynek jakim jest osobista nauka online.
Zaliczenie wprowadza wiele ograniczeń, ze znormalizowanymi programami nauczania, akredytacjami i wymaganiami dotyczącymi pracy z systemami zarządzania nauką (LMS), których używają duże instytucje do zarządzania kadrami, ludźmi i ocenami m.in. uczniami i nauczycielami.

W nauce formalnej ocena jest walutą postępów. Dobre wyniki z zadań i testów są kluczowe. Kreatywni nauczyciele wymyślili inne sposoby oceny uczenia się, często poprzez tworzenie projektów i prezentacji przez uczniów co zdecydowanie działa na plus jeśli mówimy o terminie nauka online.
Ocenianie jest trudniejsze w wirtualnym świecie, w którym trudniej jest zmierzyć ilościowe i niematerialne aspekty uczenia się, a uczniowi łatwiej jest oszukiwać za pomocą konwencjonalnych ocen. Ocena powinna obejmować aspekty niematerialne, a także oferować wiele sposobów demonstrowania uczenia się, w tym projekty indywidualne i grupowe oraz prezentacje online.
Bardziej interesującym pytaniem jest, jak włączyć ocenianie do osobistego uczenia się, kiedy nie ma punktów. Ocena, jeśli zostanie wykonana w atrakcyjny sposób, może zachęcić uczniów, pomóc im śledzić ich postępy i uzyskać poczucie spełnienia.
Ocena jest również istotną informacją zwrotną, dzięki której możesz poprawić swój system nauczania.
Im bardziej ludzka lub podobna do ludzi interakcja, tym lepiej.
Platforma z instruktorem dzięki której możliwa jest informacja zwrotna od nauczyciela dotycząca eseju, zadania lub quizu albo odpowiedzi na pytania zadane podczas wykładu jest najlepsza opcją.
Uczniowie ponadto mogą wchodzić w interakcje z resztą osób z zajęć w obszarach dyskusji kursu. Dla wielu łatwiej jest nawiązac dyskusję online niż twarzą w twarz w klasie i dzięki temu można się więcej nauczyć. Stacjonarny rodzaj kursu nie może być realizowany we własnym tempie, ponieważ wszyscy uczniowie muszą wchodzić w interakcje wokół treści kursu mniej więcej w tym samym czasie.
Uczniowie lubią pracować z innymi kolegami z klasy w dyskusjach, a może przy projektach grupowych. Dyskusja online pozwala na dyskusję większej liczbie uczniów niż podczas krótkiej osobistej lekcji, daje przestrzeń nieśmiałym uczniom do zabrania głosu i pomaga wyciszyć apodyktycznych lub wpływowych uczniów.
Ponadto wykłady powinny posiadać osobisty charakter, tak jakby bezpośrednio rozmawiać ze studentem za pośrednictwem czatu wideo (webinarium, webinaria). Jednym z podejść jest użycie zwrotów w drugiej osobie, które bezpośrednio zwracają się do „ty” ucznia, na przykład „Teraz pokażę ci…” i „a więc dokonałeś nowego odkrycia, że…” Użycie drugiej osoby ma długą historię w przewodnikach, poradnikach i innych formach pisania, które mają na celu zwrócenie się do czytelnika bez obecności instruktora. Podobnie ocena online może nadać ludzki charakter: „Dobra robota! Masz rację.”

Czy nauka online bez wychodzenia z domu ma pewne ograniczenia?

Istnieją pewne praktyczne ograniczenia. Na przykład instruktor może przekazać spersonalizowaną informację zwrotną tylko stosunkowo niewielkiej liczbie uczniów. Pięć minut na pytanie, na 30 pytań, to ponad dwie godziny pracy. Jeśli informacja zwrotna wymaga bardziej krytycznej analizy, szybkie nauczanie online staje się pracą na pełen etat. Istnieją również praktyczne ograniczenia co do wielkości internetowych społeczności dyskusyjnych. Za mało uczniów sprawia że nie ma dyskusji, ale ponad kilkuset i rozmowa zbacza z tematu. Dla niektórych problemem może być dostęp do internetu, co nie pozwala na efektywny przebieg nauki zdalnej.
Pomimo tych problemów związanych ze skalowalnością, rozwój wszelkiego rodzaju kursów online będzie gwałtowny. Zdalne nauczanie, czy nauka online to przyszłość rozwoju.

metody płatności za kurs
×